Denne artikel indeholder billeder fra fanmedlemmer samt enkelte fra Alfred Heimermann, da vi ikke havde modtaget billeder af de enkelte situationer.

Heimspiel2015-7499

Så har vi vært i Aspach og opleve Andrea Bergs 10´ende Heimspiel, en super god tur, men vejen dertil var lang og kringlet.

Torsdag

Der var fan medlemmer der allerede blev samlet op i Hillerød, og nogle tog en taxa fra roskilde og til Slagelse, fordi Riis rejser ikke ville hente i Roskilde. Vi selv stod på i Slagelse hvor der var flere der stod på. Vi fik snakket med bus chauffør om de ting der skulle ske, da vi jo selv stod for turen og ikke ville have en rejseguide med, da vi jo ikke skulle på kulturture som ellers er vanlig med Riis rejser. Dette gjorte jo også vores rejse noget billigere.

Men vi kom godt over Storebæltbroen til de sidste som skal på, inden turen gå syd på imod Andrea. Vi havde det allerede sjovt i bussen, for vi skulle hænge bannere op i vinduerne. Til det havde vi anskaffet nogle kroge med sugekop, men de ville ikke som vi ville, de blev ved med at falde ned, og det havde vi det ganske sjovt med. Der kom flere gode ideer til hvordan vi skulle sætte dem fast. Søm, gaffatape, 10sek lim. Det lykkedes dog til sidst.

På vej over Fyn, var der en enkelt bilist der dyttede forbi os. Sikkert fordi de kunne se at det var fanklubben der var på tur. Hvis det er en fan fra klubben, så sig endelig til, hvis du læser dette.

Vi fik samlet nogle flere op, og så var det tid til morgenmad, og det gik ikke som planlagt. Nogle var ikke klar over at de skulle have haft bestilt morgenbrød, og der var heller ikke nok til alle dem der havde bestilt. Men vi fik løst det ved simple deling. Så tak til dem der ofrede dele af deres morgenmad.

Der skulle også kaffe og små skarpe rundt i bussen. Så der var nogle der godt ville hjælpe til med at servicere undervejs på turen. Tak til dem. Så blev der ellers delt små skarpe ud, for fan klubben gav et par flasker, og det var jo et hit fra morgenstunden af.

Så fik vi hentet de sidste og så går turen ellers imod Aspach. Formand Karin bød velkommen til alle og fortalte om hvad der skulle ske og hvilken ændringer der er sket.

Efter nogen kørsel blev der tanket op med brændstof til bussen, og vi fik en mindre rygepause.

Der skal være lidt til hjernen, så der var selvfølgelig også en konkurrence som John Nissen har lavet, tak til John for hjælpen. Der var spørgsmål i form af en tipskupon, og gevinsterne var 12 flotte æsker chokolade. Man havde nogle timer til at løse opgaven, så vi vender tilbage til konkurrence lidt senere.

Ved rasteplads Hüttenberger holdte vi frokost og vi fik en anden chaufør på som skulle kører resten af turen. Chauføren er fra iran og han præsenterede sig med ord som jeg ikke vil skrive her.

740 km er der nu tilbage til vores hotel. 2 timer så er der pause igen. Efter rasteplads var der ekstrem lang kø i modsat retning på grund af vejarbejde, og selvfølgelig kunne folk ikke holde ordenligt, og politiet havder problemer med at komme forbi.DSCN0587

Da man jo sidder ganske stille i en bus, så mente chaufføren at det var på tide at vi fik rørt os, så der kom en gymnastik film på, og så var der igen morskab i bussen. Det var nu rart at får rørt sig på en anderledes måde. Nu bliver der lidt ro i bussen for der bliver sat en koncert på, Heimspiel fra 2012 med piratskibet.

Tilbage til konkurrencen hvor skemaerne bliver indsamlet og tjekket og vinderne blev følgende:

1. Anders Kjærgaard
  10. Birthe Morup
  11. Kirsten Jespersen
  12. Gert Handberg

Tillykke med chokoladerne, som var sponsoreret af en unavngivet giver.

Så skete det, så er det os der holder i stau. Kl er nu 13:20 så det er godt at man sidder i en bus med aircondition. Stau er heldigvis udviklet til rullende stau, så vi kommer da stille frem. Små 15 min og vi var igennem, så det var jo ok. Herefter var der pause. Resten af turen til hotellet gik næsten som smurt, der var dog et enkelt uheld ved Gottingen, vi holdte ind på en rasteplads. Der holdte nogle fra brandvæsnet som formanden og chaufføren gik til og spurgte hvad der var sket. Det var et uheld fortalte Brandmanden som til vores held var nordmand. Han var ret venlig, for vi fik eskorte uden om uheldet. Det er service. Vi takker mange gange for den venlighed han viste os.

Så er vi vel ankommet til hotellet. Hotellet er en ganske god standard og værelserne lige så. Vi ankom sen torsdag aften, ca. Kl 23.00 hvor vi så fik lidt sen aftensmad. Vi fik at vide at der var salat og brød, men der var også frikadeller. Så var det ellers sovetid.

Fredag

Morgenbuffet var den sædvanlige tyske og efter den blev indtaget, var der stille og rolig samling på terrassen hvor det var super godt vejr. Det endte med en mindre fest i løbet af formiddagen. Fanklubben gav øl og sodavand.

Vi skulle alle sammen til Stuttgart om eftermiddagen, på nær 3 som skulle til koncerten om fredagen også. Efter vi havde sat dem af, gik turen til Stuttgart, hvor vi have nogle timer på egen hånd. Der var nu ikke det frie liv i gaderne der trak, for det blev et kraftigt tordenvejr.

Men det endte med super vejr og nogle hyggelige timer sammen, der blev shoppet lidt og det blev da også til en fad på bryghuset.

Da vi skulle afsted igen til hotellet, måtte vi selvfølgelig vente på et par stykker. De kom ca. 20 minutter for sent. De kunne ikke finde tilbage til bussen. Og da det var varmt blev der kølet ned i det bassin som var lige ved siden af bussen.

På hotellet fik vi vores aftensmad, og igen endte det med en mindre fest på terrassen om aften. Igen blev det rigtig hyggeligt og nu også sent. Vores medlem fra Norge “Kåre” var ankommet hotellet og stødte til os om aften. Han var fløjet fra Norge til Stuttgart, og havde lejet en bil.

Det var en super hyggelig aften. Vores chauffør skulle hente de 3 som var til koncert, så han lånte Nordmandens bil. Det var vist noget af en tur de 4 kom ud på, for chaufføren blev drillet ret kraftigt for det tog normalt 30 min fra hotel til koncerten, men det tog 1 time af komme hjem. Det var vist noget med langt ud over landet.

Lørdag.

DSCN0624 DSCN0625

Humøret var højt fra morgenstunden ved morgenmaden. Kl. 10 var der samling på vores værelse, for vi havde endnu en konkurrence samt en lille en til tørsten. Konkurrencen gik ud på at vi havde 6 pladser til Meet and Greet med Andrea. Og der skulle svares på ti spørgsmål om Andrea. Der blev gået til den og tak til John for at hjælpe Teddy med at tælle op.

Kl. 13 gik turen ud til koncerten, og alle glædede sig. Da vi kom frem, fik vi udleveret et armbånd til alle som var med i bussen, men men men så skulle vi vente i 45 min på at blive lukket ind. Det var ellers planlagt at vi skulle ind kl 14:00, men der var åbentbart sket noget inde på området som gjorte at vi først kom ind kl 15:00.

Endelig kom vi ind og vi fik en plads foran og vi fik hængt vores banner op, samt det nye flag som klubben har fået af vores medlem Leif, det takker vi for.

Kl. 16.30 kom der musik på scenen, det startede med en DJ som spillede en masse musik som der blev sunget med på.

Værten der præsenterede det hele, bød den danske fanklub velkommen, og præsenterede en musikker fra Mallorca, som spillede en masse kendte sange også her blev der sunget med, og lige pludselig vente han sig om og sagde kom så Danmark, jo vi fik en del omtale.

Heimspiel2015-00334

Wolkefrie og Fantasy gav også et par numre på scenen.

Kl. 18.45 skulle vi der skulle til Meet & Greet samles og kl. 19. blev vi hentet ned. Vi var kun lige stillet op og fået et glas mousserende vin eller appelsin juice, da Andrea kom ind, og vi lagde mærke til at hun kiggede rundt og da hun fik øje på den danske fanklub pegede hun lige hen på os.

Andrea og Johannes kom hen og Johannes kom hen og gav Karin kindkys og Andrea gav Teddy hånden, så blev der ellers taget billeder og givet autograffer og turen gik videre til de næste fra fanklubben, men inden Johannes tog billede, vente han sig om sagde “Karin, kommen in den Morgen” og vi svarede ja. Efter fotografering, blev fanklubben fulgt op igen og på plads, så vi kunne komme ind hvor vi stod.

Der ventede vi ikke længe før selve koncerten med Andrea gik i gang. Hun blev præsenteret af Florian Silbereisen som var overenergisk.

Sikken en koncert, den skulle alle I andre ha oplevet, Andrea var i super form og der var gang i den fra start til slut. Andrea åbnede det hele med at komme ind på scenen på sin motorcykel. Og så gik det ellers løs med nogen af hendes største hits. Skal lige love for det var feststemning og lyden af 17.000 fans der synger med er noget der giver gåsehud.

Andrea Berg havde på sin Facebook, spurgt om hvem der kom længest væk fra til koncerten. Om fredagen var der 2 personer fra Oklahoma USA som var på scene og fik en award. Lørdag hvor vi var der ude, var det nok den ultimative længeste rejse for en til koncerten. Dough Tillian som her ses sammen med Andrea, kommer fra Australien og havde dermed tilbagelagt over 17.000 km for at komme til koncert. Dough er DJ i Australien og spiller hendes musik dernede. Sådan.

Efter en time blev der holdt 20 min. pause og den var vist velfortjent. Vejret var med os, så der var lidt varmt. Andrea kom på igen og igen var stemningen super. (Der er mange flere billeder fra koncerten i bunden af artiklen)

Heimspiel2015-00537

Heimspiel2015-7304

Heimspiel2015-7306

Heimspiel2015-7314

Heimspiel2015-00530

Heimspiel2015-7319

Pludselig kom Florian og Uli (Andreas mand) ind på scenen og Andrea blev noget overrasket, DJ BoBo kom ind på scenen og overrakte Andrea et billede med hendes tiende Heimspiel og Uli overrakte Andrea et billede med en lille ny Benner Senne hvalp, og glædestårer var at se ikke kun på Andrea, men også på fans.

Andrea forlader koncerten i samme stil som hun ankom.

Det hele sluttede med et flot fyrværkeri som blev skudt af i takt med det musik der blev spillet.

Fanklubben samlede sig igen hvor vi blev sat af og vi ventede på bussen, tror vi alle var trætte efter en lang dag, med masser af indtryk, oplevelser og musik. Bussen blev holdt tilbage, da der skulle 30 andre busser ud før han måtte køre, så vi måtte vente en lille halv times tids. Endelig kom bussen og vi kunne komme ind og sidde, for nogen af os havde ikke siddet meget ned siden vi kom på stadion. Hjemturen til hotellet, var en lang kø, så det tog lidt tid.

Søndag

Kl. 9 skulle vi igen af sted til stadion, så der blev spist tidlig morgenmad.

Her er 2 videoer fra om Søndagen.

Fanklub fotografering

Uli justerede lige vores bannere så de blev vist flot og alle kom med på billedet.

Heimspiel2015-7503
Klik på billedet for at se det i stort

Tilbage på stadion hvor vi skulle have taget gruppefoto. Vi fik nr. 13, så vi skulle bare hygge til vi blev kaldt op, også her var der stemning og der blev spillet musik på pladsen. Da det blev vores tur stillede vi os op og vi var den fanklub der havde flest medlemmer med. Vi blev kaldt ind og blev stillet op og Andrea kom hen og vi fik taget et billede, efter det fik vi overrakt en Award af Andrea. Kl. 13 kørte bussen os tilbage til hotellet, var det var tid til omklædning, for allerede igen kl. 15 kørte vi til Sonnenhof, hvor vi skulle spise kl. 18.30 på restaurant Alaska, så indtil da var eftermiddagen fri og der var mulighed for at gå rundt og kigge i området og besøge shoppen på hotellet.

Spisning

SONY DSC

Kl. 18.30 mødtes vi til spisning og der var da gjort lidt ud af, at den danske fanklub kom så mange, der var lavet et menu kort med vores navn på, og tror at alle hyggede sig, maden var god og betjeningen fin.

Kl. 21 kørte vi igen tilbage til hotellet vi boede på. Og vi sluttede dagen af med samling på terassen, inden vi skulle op og pakke og sove lidt, for vi skulle allerede køre kl. 07.45 mod Danmark.

Mandag

Kl. 6.30 var der morgenmad, Kl. 7. 15 kunne vi begynde at læsse bussen med kuffetere, næsten alle var kommet, vi manglede dog 1. Helle vores Chaufførens kone, løb op på det værelse hvor vores manglende gæst var, og fandt ham sovende, han blev vækket og hans kuffert blev taget og 8 min stod han i bussen og så kunne vi køre.

Fanklubtur 16 - 20 juli 2015 057

Alt gik som planlagt hjemad, indtil vi nåede Hamburg, der kom stau, og skulle det ikke være nok begyndte også andre problemer, der er beskrevet nedenfor. Men humøret var højt, men alle lidt trætte.

Vi vil gerne takke jer som bakkede op om denne tur, for en super fantastisk tur og glæder os til den næste tur vi skal på.

Det negative

Der har været en del utilfredshed med Riis rejser og deres planlægning. Vi havde afgivet de ønsker og krav vi havde og de blev accepteret af Ulla fra Riis rejser og vi fik planen retur med 100% godkendelse for tiderne, men tiden for chaufføren var meget knap, og han måtte finde alternativer på grund af køre/hviletiderne. Så han måtte ikke køre os til Arenaen om Søndagen, men måtte ringe hjem til Riis s´rejser og forklare hvordan det så ud med tiden. Vi fik så en tysk chauffør til at køre søndag, mens vores egen Chauffør hentede os kl. 13. På hjemturen Mandag var der i planen indlagt besøg hos Fleggaard, men det blev et mareridt, for tiden passede ikke med de andre af Riis’ses busser som holdte i Kolding og ventede på at vores bus skulle komme da der jo skulle ske omstigninger.

Det var ikke kun vores bus der måtte aflys besøget hos Fleggaard, en bus som kom fra England måtte også aflyse. Vores råd til andre Danske Fanklubber. Brug ikke Riis rejser som arrangør. Bestil bus anden sted og stå selv for hotel og billetter.

Her er flere billeder fra koncerten

Fredag

Lørdag

Næste sæt billeder fra om lørdagen

Giv en kommentar

3 Kommentarer til "Andrea Berg Fantur til Aspach 2015."

Giv besked ved
Sorter efter:   nyeste | ældeste | mest bedømte

Hej Andrea-fans!

Tak til alle for en rigtig dejlig tur til Aspach! Og ikke mindst for 2 fantastiske koncerter med vores Andrea!

Jeg har netop uploadet en række billeder fra koncerten fredag den 17. juli.

John

Hvis vi ser bort fra Riis rejsers manglende evne til at planlægge var det en fantastisk tur.
Stor tak til Karin og Teddy for det store arbejde der er lagt i dette arrangement. Tak til all jer hyggelige mennesker der var med til at gøre turen fantastisk.

Efter en dejlig ferie, vil vi også sige 1000 tak for en super dejlig og sjov tur til aspach, tak til dem der gjorde turen til en rigtig god oplevelse