Berlin Open Air 2019

Så har vi været i Berlin og endnu en hyggelig tur er veloverstået. Som altid skal vi takke Leif og Thomas for at være vores trofaste chauffør og en masse ros til dem.

Busserne samlede op fra henholdsvis Sjælland/Fyn og Jylland. Vi samles ved Kolding, hvor vi fik liodt morgenmad og kaffe og en lille en til halsen. Busserne måtte pakkes om, da jeg (Karin) måtte have kørestol med. Men vi fik læsset og turen til Berlin kunne begynde, undervejs have vi små pauser og til frokost holdet vi en længere pause hvor vi fik lidt mad og drikke. Ved ankomst til hotellet mødtes vi med dem som selv havde fundet vej der ned. Hotellet vi boede på hed Hotel Benn som lå i en lille forstad til Berlin. Da vi alle havde fået slappet af eller fået en opfriskning, mødtes vi alle på gaden og nu kom den store udfordring aftensmaden. Vi gik rundt et par steder og fandt til sidst et sted vi alle kunne være ved. Der blev hygget i gennem og snakket på kryds og på tværs. Efter maden var vi nogle stykker som fandt en lille bar og fik en godnat drinks på.

Lørdag:

Lørdag morgen var der nogen som ønskede at tage på båd tur og andre ville en tur til Berlin og gå.

Bådturen:

Turen ind til Berlin, der var lidt udfordring med at finde en parkeringsplads da der skulle være Pride optog, men det lykkes at holde rimelig tæt på Brandenburger Tor. Her startede vores tur med at gå til, desværre havde vi en som ikke kunne holde ud at gå så langt, så hende måtte vi efterlade ved Pride. Vi andre forsatte til den jødiske mindeplads og her blev jeg så sat af (pga. kørestolen) mens de andre gik nedenunder pladsen det tog så lidt over 1 time og skal hilse der var varmt i solen. Vores tur rundt forsatte og vi skulle nu ned og se Check point Charlie. Det nåede vi så ikke, for undervejs hørte vi et brag og vi stoppede op og ind i en butik holdt der en bil og snart var der fyldt med folk der hjalp og politi (7 politivognen), vi var nogen som ikke var helt tryk ved den situation og vi valgt at samle troppen og finde bussen og køre tilbage til hotellet. Alle blev samlet op, de sidste ved Brandenburger Tor, hvor der samtidig var gået en brandalarm så der var tryk på.

Retur ved hotellet, ville vi finde et sted og få en kop kaffe, nogen valgte dog at de var sultene  og gik på en restaurant i stedet. Eftermiddagen gik og snart skulle vi til koncerten.

De fleste tog toget derud, men Thomas måtte stille sig til rådighed og være chauffør da jeg skulle have kørestolen med. Inde på Arenanen skulle de fleste ned og stå foran, vi var dog nogen som havde siddepladser og kunne se det hele lidt oppe fra, billeder kan ses i bunden oppe og ned fra.

Koncerten i sig selv var som altid med Andrea en kæmpe oplevelse, der var nogle enkelt af de nye nummer med.

Turen tilbage til hotellet gik som da vi tog afsted, dog valgte nogen af gå turen. Tilbage ved hotellet, var de nogle gået i seng og andre skulle lige sluttet aften af på baren rundt om hjørnet.

Søndag skulle turen gå hjemad og busserne blev igen pakket og vi kunne begynde at trille mod lille DK igen.
Vil gerne takke for endnu en god tur og håber vi ses til november på Vissenbjerg Storkro.

Billeder fra Karin

Billeder fra Connie

Beretning fra Monja

På dagen, hvor vi skal til koncert om aftenen, vælger en stor gruppe at tage på kanalrundfart med afgang en 10 minutters gåtur fra vores hotel. Det varer ca. 3,5 timer og vejret er dejligt. Vi er der i god tid og får alle gode pladser udenfor på taget af båden. Det er mega hyggeligt og der er servering på båden. Alt imens vi sejler ind til Berlin centrum via vandvejen hygges der med øl, vand og iskaffe.

Vi sejler igennem en sluse, hvor man kan se den store forskel i vandniveauet. Meget interessant. Vi får historien om kraftvarme-værkerne og forskellige firmaer langs ruten. Vi ser smukke huse og mange kendte seværdigheder fra båden, bl.a Fjernssyndtårnet og Rigsdagen. Jeg kan ikke huske hvor mange broer vi sejler under, men flere gange nærmest strejfes vores hår, så lave er de. En gang så lavt, at alle må ned, inden vi sejler under.

Det var der meget grin omkring, da Connie nærmest lå flad hver gang. Det var en super dejlig tur. Da vi kommer tilbage går vi i det store indkøbscenter, hvor vi får købt musik og spiser sammen inden vi vender tilbage til hotellet. Der er god tid til en eftermiddagslur inden vi skal afsted igen.