Vi har valgt at vores 5 års tur til Heimspiel er tilgængelige for alle.

Endnu en god tur er vel overstået på bedste vis. En tur på nogle andre præmisser da vi havde valgt at leje 3 små minibusser og så selv køre hele turen. Det bevirkede at vi selv kunne bestemme hvor og hvornår vi skulle have pause, hvor vi vil hen uanset tidspunkt. Vi kørte sågar forbi en hæveautomat. Men lad starte fra starten, her i DK.

Karin og Thomas stod op torsdag morgen kl 01:30 for at kører til Randers, der skulle de første hentes tidligt om morgen. Leif kom fra sjælland i den ene bus og tog dem derovre fra, Teddy stødte så på os i Rødekro, hvor vi fik omrokeret i busserne, både personer og proviant. Efter en lille halv times tid, kørte vi afsted mod vores hotel i Stuttgart. Vi havde små radioer i bilerne så vi kunne snakke sammen, og noget sjovt ved disse små radioer var, at de fangede nogle der snakkede sammen og de snakkede om vores busser og at det var en fanklub. Det var sjovt. Folk dyttede og vinkede af os. Total hygge tur derned.

Turen tog ca. 12 timer, men vi holdte også nogle gode pauser samt en del hurtige. Vi ankom til hotellet lidt før kl 21, hvor så skulle have vores værelser samt aftensmad. Det med værelserne gik fint, det var straks noget andet med aftensmaden. Hotellet havde ændret deres måde at servicere deres gæster på, så nu skulle vi have mad på en restaurant i den anden ende af hotellet. Vi sku have buffet, men vi blev klogere, hotellet og restauranten havde ikke snakket sammen, så der var ikke arrangere mad til os. Så der blev snakket frem og tilbage, men kromutter var skide sur og vil kun give os noget fra menukortet, og til en maks pris på 15 euro. Det accepterede vi ikke og det endte med at der blev snakket med store ord med både hotel, restaurant og os (Karin og Teddy). Det hele endte med at vi fik et mindre menukort, som hun læste op til gæsterne. Så det var ikke så godt det der. Men vi fik mad, og efter maden satte vi os om på den anden side, hvor der gik fest i den, lige som sidste gang vi var der for 2 år siden.

Fredag blev til en strøgtur i Stuttgart, det var der mange der gerne ville. Vi kom ikke ind på selve hovedstrøget, men fandt et stort indkøbscenter med en masse forretninger. Men det blev hurtigt kedeligt så vi fandt os en cafe og så fik den gas. Vi rykkede om på alle borde og stole, og kromutter her, blev en utrolig glad dame, hun fik jo en god indtægt den dag. Man kunne ikke bestille mad, så vi spurgt om vi måtte løbe på BurgerKing og hente, og så spise der hvor vi sad. Det måtte vi godt. Kromutter satte sig hos os og skulle da høre hvad vi var der for og hvor vi kom fra.

På vej tilbage til hotellet smuttede vi lige ind i mediamarkt, og jeg skal love for at der blev købt musik. Så det var super godt. Der var nogen som fik albums som de havde ledt længe efter. Vi kom tilbage til hotellet til spisetid, hvor vi skulle have buffet. Igen var der problemer. 1. Der var ikke reserveret plads til os i restauranten, så vi måtte sidde ude. Det kunne da så gå. 2. Der var ingen buffet, der var slet ikke bestilt mad igen. Så blev vi tossede. Vi rev kromutter rundt sammen med hotellet. Det endte med at vi kunne bestille hjemmelavede pizzaer. Ja goddag , De var ikke hjemmelavede, og det tog over 1 time før den første pizza blev serveret.  Så det blev hermed besluttet at dette hotel ikke blev brugt mere.

Vi var alle utilfredse, og vi var kede af at vi ikke kunne give hvad vi havde bestilt hjemmefra. Men de skulle ikke ødelægge vores festhumør. Så igen var der fest på den anden side af hotellet og denne gang med sang og musik.

Lørdag, den store dag, yes vi skal til koncert. Efter et solidt morgenkomplet (Det fik vi dog alle dage, men det var på selve hotellet.) mødtes vi ude ved busserne. Baren blev åbnet igen (baggagerum på busserne hvor øl og vand stod) musikken blev skruet op. Vi var klar til Heimspiel. Ved 12 tiden kørte vi i mod Heimspiel.

Da vi ankom ved stadion blev alle sat af så tæt på som muligt, Thomas, Leif og Teddy parkerede busserne og stødte på os igen og vi gik op imod port 12 hvor vi som fanklub skulle ind, før alle andre tilskuere. Der var mange fanklubber samlet, så nogle fik snakket med hinanden. Andre skulede til os, hvorfor ved vi ikke, sikkert fordi at vi er den største fanklub 🙂

Så blev portene åbnet, og alle stormede ind, for at få de bedste pladser tæt ved scenen. Tror faktisk at vi fik den bedste plads, Andrea var rigtig mange gange hen forbi os. Herover på billedet har nogle af os reserveret plads til hele gruppen. Dejligt at vi sådan kan samarbejde.

Kort efter at alle fanklubber var kommet ind som de første, og fundet deres pladser og der var ro på, så blev alle de andre porte åbnet og så løb folk ind.

Efter nogen tid, spottede man en helikopter der kredsede over stadion, det var Andrea der ankom.  Publikum blev ellevilde og løb hen så de kunne se Andrea stige ud af helikopteren.

Koncerten

Der er altid noget ventetid til Heimspiel, så der var underholdning af forskellig art inden Andrea går på senere om aften.

Der var DJ der spillede god musik imens han sang henover det. Et par bands var der også, men ikke noget at skrive hjem om. Der var et rebell band ved navn Rebel Tell som gav den gas, men det passede ikke rigtigt ind, det samme gjorde sig gældende for et italiensk par hvis navn jeg har glemt. De kunne slet ikke få gang i publikum.  Men tiden gik fint, og inden man så sig om, var det Andrea Berg der stod på scenen.

Det var en utroligt oplagt Andrea der kom på scenen. Publikum var helt på dupperne og sang med.

Andrea præsenterede Bernhard Brink, det var Bernhard der for 25 år siden præsenterede Andrea Berg for første gang og naturligvis skulle også han være med her 25 år efter.

Også Fantasy var med som gæsteoptrædener, og som altid gav de den gas, og publikum var vilde.

For første gang viste Andrea sin nye tatovering frem, en “Feuervogel” og en drømmefanger har hun fået lavet, som skal dække arret hun fik efter hun blev forbrændt under Touren. Denne dreng fik et af sine største ønsker opfyldt, at få lov at synge med Andrea på scenen. Og vi må sige at det gjorde han godt. Vi kender ikke historien bag, og har ikke undersøgt det endnu.

Der var også lagt op til dans, noget af publikum blevet taget op på scenen og fik lov at danse med Andrea´s dansere, mens Andrea sang. Efter en super skøn koncert kom det til en ende, og som altid sluttede det med et flot fyrværkeri. Og derefter gik turen tilbage til hotellet.

Søndag gik det retur til Arenaen hvor vi skulle have taget billeder sammen med Andrea. og imens vi ventede blev Karin og Leif blev interviewet. Vi fik at vide at det vil komme med på Andrea 25 års jubilæumsalbum, både som video og på de printede sider. Så det bliver spændende og sjovt at se om de holder ord. Der blev spurgt ind til hvordan vi lærte Andrea at kende, hvor mange medlemmer vi var, og der faldt de næsten bag over. Så jo vi forstår at gøre os bemærket – Dejligt.

Så fik vi taget billede med Andrea på plænen, og efter at alle fanklubber fik taget billede, så blev vi guidet op på scenen bagom og blev placeret på dragen. Andrea kom og vi fik taget et stort gruppebillede, men vi stod dårligt, så vi kan ikke ses på det. Så vi har valgt ikke at vise det.

Det var også i dag at Dragen skulle sælges i stumper, og da vi så at man skar den ud i 10 x 10 cm eller deromkring, så gad vi ikke stå i kø. Man bestemte selv hvor meget man ville give for et stykke, og alle pengene der kom ind, blev givet til et velgørende emne.

Så vi valgte i stedet at køre på Sonnenhof, John og Flemming blev da de stod i køen, og John skulle have et stykke med hjem. Så de gik de små 3-5 km til Sonnenhof, hvor vi andre allerede havde været i shoppen og nu sad på “terrassen” og fik kolde drikke og isdesserter.

Nogle valgte at gå en tur rundt på Sonnenhof og i området.

Kl. 19 havde vi bestilt bord i Alaska hvor vi fik noget godt mad. Her var der også noget forvirring, for vi blev ikke placeret i Alaska, men i et område lige før (men det hører til Alaska), her fik vi stukket et lille og underligt menukort i hånden, og slet ikke det som var på selve Alaska. Det brokkede vi os over, og efter noget tid, fik vi det, og vi fik alle super god mad og var glade igen. Efter en hyggelig eftermiddag/ aften på Sonnenhof gik turen tilbage til hotellet.

Mandag morgen kl. ca. 9 gik turen hjemover og vi sagde farvel til to par som selv var kørende. Og turen hjem gik over alt forventning. Mere er der ikke at sige til denne retur tur.

Vi glæder os til næste tur, som allerede er til september.

Galleri

Så nåde vi endelig så langt, at vi har fået sorteret i alle de billeder Teddy han tog. Det blev til lidt over 1800 billeder, som vi har sorteret i, og det blev til 403 til jer.

Til allersidst. Så vil vi gerne takke jer alle for at gøre denne tur super med godt humør.

Billeder fra Connie Sørensen

Giv en kommentar

4 Kommentarer til "Heimspiel 2017 fantur"

Giv besked ved
Sorter efter:   nyeste | ældeste | mest bedømte

Hej alle. Tusind tak til Karin og Teddy for en super fantastisk tur til Heimspiel 2017 og tak til alle der deltog med et super godt humør. Jeg glæder mig til næste tur i september. Mvh. Leif

Hej først vil jeg sige tusind tak til Karin og Teddy for en fantastisk Andrea Berg tur til hendes Heimspiel 2017 den vil jeg kunne huske da jeg jo havde fødselsdag den dag vi skulle til hendes koncert og tak til alle dem der var med på turen og hvor i havde jeres gode humør med og næste tur er i Hannover i september og den glæder jeg mig også til at opleve. Mvh. Connie

I må ikke skrive så mange kommentarer. Vi kan simpelthen ikke følge med 😀 😀 😀

Der er kommet nye billeder ind