Fanklub tur til Hamburg 2014 – del 1

Så har vi endelig været afsted på vores første egentlig fanklub tur, med en hel busfuld glade fans som glædede sig til at opleve Andrea Bergs Atlantis i Hamburg. Her er vores beretning.

Busturen til Hamburg

Bussen startede fra København med at samle fans op og så gik turen ellers hen over Sjælland, hvor vi (Karin og Teddy) selv stod på i Slagelse. Allerede der var der god stemning, også selv om det var tidligt om morgen, og der var andre i bussen som skulle andre steder hen, end med os til Hamburg. Dem som kender til at rejse med Riis Rejser ved, at alle deres busser stopper i Kolding, for at flytte rundt på passagererne til de respektive busser, alt efter hvor man skal hen. Så efter denne korte tid så rullede vi endelig imod Hamburg, kun afbrudt af to stop mere i Danmark for at få de sidste fans med, samt endnu en medarbejder fra Riis Rejser, som ville opleve hvordan det var på sådanne en tur.
001Så blev det tid til at udlevere morgenmad som bestod af et enkelt rundstykke med smør, samt en kop kaffe. Der blev allerede her lavet lidt sjov, da Karin som delte morgenbrødet ud, blev udnævnt til stewardesse.
002og der høre sig jo også lidt til at vågne på, på sådanne en tur. Mange var jo rigtig tidlig oppe, denne lørdag morgen. Så der blev ikke holdt tilbage, og turen gik videre over grænsen.

PÅ en fan tur skal der selvfgølgelig være lidt underholdning, så det havde vi sørget for, men en konkurrence “Hvor godt kender du Andrea”, hvor der blev spillet 20 sekunder af 10 udvalgte numre af Andrea, og 10 spørgsmål, selvfølgelig også om Andrea. Der var så præmier til de 6 bedste. Præmierne bestod af fanklub krus, Fan klub trøjer, en fanklub notes blot og en masse andet.

003Dette var vores guide fra Riis Rejser som skulle sørge for os. Navnet er Christian og han deltog også i konkurrencen med stor entusiasme. Han var dog ikke så god, at han fik fat i en af præmierne.004Her er det en del af bussen under konkurrencen. Der blev grinet, snakket og ikke mindst tænkt godt og grundigt.
(Damen med det røde halstørklæde, er vores kontaktperson Ulla hos Riis Rejser.)005Så blev konkurrencen overstået og vi skulle i gang med at finde de 6 heldige vindere. Det var Buddi fra Slagelse der rendte med første præmien. 006

Anden præmien gik til Knud Iwers007

3 præmien gik til hans kone Connie Iwers008

4  præmien gik til Connie Sørensen0095 præmien gik til Jytte Poulsen, som ikke var medlem af fanklubben, det håber vi selvfølgelig at hun bliver.0106 præmien gik til Annie Martinsen.

Vi ønsker alle vinderne endnu en gang tillykke og håber de kan bruge præmierne.

Elbe Tunnel

011

Inden vi ankom til hotellet, så fik vi lige en lille sightseeing, da vi var en lille times tid for tidligt på den. Så vi kom ned og så den gamle Elbe Tunnel eller St. Pauli Elbe Tunnel som den også hedder. Elben som kan ses herover, var næsten helt tilfrosset, så der var ikke den store kanalrundfart. Og selve tunnelen var under renovation, men der var stadig adgang for publikum , så man kunne komme ind og se de store elevatorer.

012Man kunne vægle at tage en lille elevator ned til bunden, eller som her, være på den mere sunde gren og tage trapperne.

0133 af de i alt 4 elevatorer til biler.

014Så er vi nede i bunden.

015Man kunne dog godt benytte tunnelen, men kun på gåben.

Herefter gik turen op til bussen og vi kørte til hotellet og blev indkvarteret, hurtigt og nemt.

Fan middag

Efter at man havde indfundet sig på værelserne, og fået hvilet sig lidt, så gik turen til baren, som til vores store undren, først åbnede kl 15. Så det var ud i bussen og hente øl ind på hotellet, og så blev der ellers hygget i foyeren, inden vi skulle til middag, som var kl 17. Vi skulle være tidligt ude ved O2 hallen, så derfor spiste vi lidt tidligere end normalt. Maden var dog ikke noget jeg kunne råbe hurra for, og jeg er ellers ikke kræsen, men denne middag bestod af ris, noget sammenkogt som ikke rigtig smagte af noget, og så noget pasta med forskellige typer fiskestykker i. Hertil mørkt hårdt brød og en mindre salatbar. Men der blev spist, for der skulle bruges energi til koncerten.

016 017018019020 021 022Her er det vores chauffør Jubi, Ulla fra Riis rejser og hendes ledsager.
023024 025 026 027028029Så går turen til koncerten. Der er lidt hektisk forvirring i bussen, alle er glade, lettere opstemte, der er rigtigt festhumør.

O2 og Koncerten

Så er vi ankommet til O2 i Hamburg, og vi er på vej til at finde vores pladser. Det er nemt for der er god hjælp med opsatte skilte, så vi gik lige direkte til den sektion vi skulle sidde på.

030 031Overalt kunne der købes mad og drikke. Andrea havde også boder oppe, hvor man kunne købe hendes musik, Sushi skildpadden og en masse andet. Boden er den grønne man ser til højre på billeder herover)

Herunder kommer der en lang række billeder fra koncerten. Dem lader vi tale for sig selv.
032033034

035
Fan klubben var også repræsenteret helt nede ved scenen. For der var John Nissen.

036 037 038 039 040 041 042 043044 045 046 047 048 049 050 051 052 053 054 055 056 057 058 059 060 061 062 063 064 065 066 067 068 069 070 071 072 073 074 075 076 077 078 079 080 081 082 083 084 085 086 087 088 089

Det var de billeder vi (Teddy) tog under koncerten. I alt blev der faktisk taget 894 billeder på hele turen, men det er rigtigt svært at tage billeder ved en koncert, så der var en del der ikke rigtig er blevet til noget. Så hvis der er nogle af jer der var med på turen der også tog billeder, og kunne tænke sig at dele deres billeder med alle os andre, så mail dem endelig til os på info@andreaberg-fanklub.dk, så ligger vi dem online, med navn på den der har taget billederne.

Vi har allerede modtaget det først billede. De kommer alle sammen til at ligge her: Medlemmernes egne billeder fra turen

Mødet med Andrea

Vi vender tilbage med en del 2, lige så snart vi har modtaget billederne fra mødet med Andrea.

090

Imens kan man jo lige se hvordan vi alle spændt står og venter på hvad der nu skal ske. I øvrigt så har der været et tv indslag, netop fra Hamburg. Det kan I se her: NDR men det er selvfølgelig på tysk og unden undertekster.

Husk også dette: Andrea Berg Event

Og her til aller sidst, tusind mange tak til alle medlemmerne der var med på denne tur. I var fantastiske. En tak skal der også lyde til Riis rejser (Ulla) for at arrangere rejsen, den gode chauffør og rejselederen Christian.